Levende lokalsamfunn og tettsteder

Else Berit og Ronny ønsker bedre kollektivtilbud

Da Indre Østfold kommune ble etablert var en av styrkene til den nye kommunen vår de mange flotte byene og tettstedene som la grunnlaget for variasjon, både i hvor og hvordan du vil bo og leve.

Av: Else Berit Baccouche (9. kandidat) og Ronny Aukrust (10 kandidat) ved kommunevalget i Indre Østfold (Indre Østfold Arbeiderparti)

Det gir rom for ulik type næringsvirksomhet, gode rekreasjonsmuligheter samt møteplasser og aktiviteter for ulike ønsker og behov.

For at Indre Østfold skal utvikle seg videre med gode tilbud til alle innbyggerne er tilgjengelighet og mobilitet viktig, et godt kollektivt tilbud som binder Indre Østfold sammen er et sterkt ønske fra flere av dere som bor i Indre Østfold. Enten du skal på jobb, delta på aktiviteter eller skal benytte deg av ulike tjenester. Vi trenger busser av ulik størrelse, busser som er koordinert med pendlertogene, bybusser som går når folk har behov for det og busser som kan frakte både ungdommer og seniorer på aktiviteter.

Indre Østfold Arbeiderparti vil kjempe for å knytte tettstedene sammen ved etablering av «Indre ringen», et småbussrutetilbud som dekker hele kommunen. Dette vil være en prioritert sak for oss i samarbeidet med nye Østfold fylkeskommune. Vi tror dette er en bærekraftig utvikling, både når det gjelder klima- miljø, sosialt ved at f.eks. ungdom lettere kan delta i aktiviteter og tilbud i hele kommunen og at det er mulig for folk å komme seg rundt i kommunen vår selv om de ikke har bil.

Sist, men ikke minst tror vi at dette også har en samfunnsøkonomisk gevinst. Blant annet ved at vi får en mer attraktiv kommune og bo og leve i slik at flere har lyst å flytte til den fine kommunen vår.

Stem Arbeiderpartiet for å sikre en god infrastruktur og et bedre kollektivtilbud!